:

Пытанні ЗАГС

Дзеянні, звязаныя з рэгістрацыяй актаў грамадзянскага стану

У адпаведнасці з Указам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 12 чэрвеня 2006 года № 385 «Аб некаторых мерах па ўдасканаленні работы органаў запiсу актаў грамадзянскага стану» консульскія ўстановы, а таксама дыпламатычныя прадстаўнiцтвы Рэспублiкi Беларусь у выпадку выканання імі консульскіх функцый ажыццяўляюць рэгiстрацыю нараджэння, заключэння шлюбу , ўстанаўлення бацькоўства, змены прозвiшча, уласнага iмя, iмя па бацьку, смерцi, скасавання шлюбу па рашэннях судоў, якія ўступілі ў законную сілу да 1 верасня 1999 г., змяняюць, выпраўляюць, дапаўняюць запісу актаў грамадзянскага стану, анулююць i аднаўляюць запiсы актаў грамадзянскага стану на падставе рашэння суда, захоўваюць кнiгi рэгiстрацыi актаў грамадзянскага стану, выдаюць паўторныя пасведчанні аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану.
У сваёй дзейнасці консульскія ўстановы, а таксама дыпламатычныя прадстаўнiцтвы Рэспублiкi Беларусь у выпадку выканання імі консульскіх функцый кіруюцца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і ад 9 лiпеня 1999 года, Законам Рэспублікі Беларусь ад 28 кастрычніка 2008 г.

Грамадзянамі пры звароце ў консульскія ўстановы, а таксама дыпламатычныя прадстаўнiцтвы Рэспублiкi Беларусь у выпадку выканання імі консульскіх функцый па пытаннях рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану прадстаўляюцца:

Пры рэгістрацыі нараджэння:
- заяву;

- пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу бацькоў (аднаго з бацькоў), заяўніка;

- медыцынская даведка аб нараджэнні дзіцяці альбо рашэнне суда аб устанаўленні факта нараджэння;

- дагавор сурагатнага мацярынства — у выпадку рэгістрацыі нараджэння дзіцяці, народжанага сурагатнай мацi;

- дакумент, які з'яўляецца падставай для запісу звестак пра бацьку ў запісе акта аб нараджэнні дзіцяці (сумесную заяву бацькоў дзіцяці, якія не знаходзяцца ў шлюбе паміж сабой; копія рашэння суда аб устанаўленнi бацькоўства), — у выпадку, калі бацькі дзіцяці не знаходзяцца ў шлюбе.


Пры рэгістрацыі нараджэння дзіцяці ў маці, якая заяўляла, што яе муж не з'яўляецца бацькам дзіцяці, акрамя названых дакументаў грамадзяне прадстаўляюць:
- заяву маці дзіцяці, якое пацвярджае, што яе муж не з'яўляецца бацькам дзіцяці;

- пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу фактычнага бацькі дзіцяці;

- заява мужа маці дзіцяці, якое пацвярджае, што ён не з'яўляецца бацькам дзіцяці;

- сумесную заяву маці і фактычнага бацькі дзіцяці аб рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства.
Тэрмін рэгістрацыі нараджэння складае 2 дні з дня падачы заявы, у выпадку ўрачыстай рэгістрацыі нараджэння — 3 дні, пры адначасовай рэгiстрацыi нараджэння, ўстанаўлення бацькоўства і заключэння шлюбу — у дзень рэгістрацыі заключэння шлюбу, а ў выпадку запыту звестак i (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый — 1 месяц.
Рэгістрацыя нараджэння (з выдачай пасведчання аб нараджэнні) робіцца бясплатна.


Пры рэгістрацыі заключэння шлюбу:

- сумесную заяву асоб, якія ўступаюць у шлюб;

- пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу асоб, якія ўступаюць у шлюб;

- дакументы, якія сведчаць асобу аднаго з бацькоў асобы, якая ўступае ў шлюб, — у выпадку рэгістрацыі заключэння шлюбу па месцы жыхарства аднаго з бацькоў;

- заяву аб зніжэнні шлюбнага ўзросту, рашэнне органаў апекі і папячыцельства або копiя рашэння суда аб аб'яўленні непаўналетняга цалкам дзеяздольным (эмансіпацыя), медыцынская даведка аб стане здароўя (якая пацвярджае цяжарнасць) асобы, якая ўступае ў шлюб, — для асобы, якая не дасягнула 18-гадовага ўзросту ;

- заява асоб, якія ўступаюць у шлюб, аб скарачэнні тэрміну заключэння шлюбу з указаннем паважных прычын або асаблівых абставін, па якіх неабходна скарачэнне тэрміну заключэння шлюбу, і дакументы, якія з'яўляюцца падставай для скарачэння дадзенага тэрміну, — у выпадку скарачэння тэрміну заключэння шлюбу;

- заява асоб, якія ўступаюць у шлюб, з указаннем паважных прычын, па якіх яны не могуць прыбыць у орган загса для рэгістрацыі заключэння шлюбу, — у выпадку рэгістрацыі заключэння шлюбу па-за памяшканнем органа загса;

- копія рашэння суда аб устанаўленнi факта стану ў фактычных шлюбных адносінах, якія ўзніклі да 8 ліпеня 1944 г., які — у выпадку рэгістрацыі заключэння шлюбу на падставе такога рашэння суда;

- дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.


Акрамя названых дакументаў асобамі, якія ўступаюць у шлюб, прадстаўляюцца:

грамадзянамі Рэспублікі Беларусь:

- від на жыхарства, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы пастаяннага пражывання, — у выпадку, калі грамадзянін Рэспублікі Беларусь пастаянна пражывае за межамі Рэспублікі Беларусь;

- дакумент аб адсутнасці зарэгістраванага шлюбу з іншай асобай, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы пастаяннага пражывання, — у выпадку, калі грамадзянін Рэспублікі Беларусь пастаянна пражывае за межамі Рэспублікі Беларусь;

- дакументы, якія пацвярджаюць спыненне папярэдняга шлюбу (за выключэннем дакументаў, выдадзеных органам загса Рэспублікі Беларусь), — у выпадку спынення шлюбу.

замежнымі грамадзянамі і асобамі без грамадзянства (за выключэннем замежных грамадзян і асоб без грамадзянства, якім прадастаўлены статус бежанца або прытулку ў Рэспубліцы Беларусь):

- дакумент аб адсутнасці зарэгістраванага шлюбу з іншай асобай, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы пастаяннага пражывання замежнага грамадзянiна, асобы без грамадзянства (тэрмін дзеяння гэтага дакумента — 6 месяцаў);

 -дакументам аб адсутнасці зарэгістраванага шлюбу з іншай асобай, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы грамадзянскай прыналежнасці замежнага грамадзяніна, — у выпадку, калі замежны грамадзянін не пражывае на тэрыторыі дзяржавы грамадзянскай прыналежнасці (тэрмін дзеяння гэтага дакумента — 6 месяцаў);

- дакумент, які пацвярджае спыненне папярэдняга шлюбу, выдадзены кампетэнтным органам дзяржавы, на тэрыторыі якога спынены шлюб, — у выпадку спынення шлюбу


Тэрмін рэгістрацыі заключэння шлюбу складае 3 месяцы з дня падачы сумеснай заявы.


Кошт рэгістрацыі заключэння шлюбу (з выдачай пасведчання аб заключэнні шлюбу) складае 50 еўра.


Пры рэгiстрацыi ўстанаўлення бацькоўства:

- сумесную заяву бацькоў аб усталяванні бацькоўства або заявы аб рэгiстрацыi ўстанаўлення бацькоўства на падставе рашэння суда аб устанаўленнi бацькоўства;

- пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу бацькоў (аднаго з бацькоў);

- пасведчанне аб нараджэнні дзіцяці, — у выпадку, калі рэгістрацыя нараджэння дзіцяці была праведзена раней;

- пісьмовую згоду паўналетняга асобы, у дачыненні да якога вырабляецца рэгістрацыя ўстанаўлення бацькоўства, — у выпадку рэгiстрацыi ўстанаўлення бацькоўства ў адносiнах да асобы, якое дасягнула паўналецця;

 

 

- копія рашэння суда аб устанаўленнi бацькоўства — у выпадку рэгiстрацыi ўстанаўлення бацькоўства па рашэнні суда.

Тэрмін рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства: 2 дні з дня падачы заявы, пры адначасовай ўрачыстай рэгістрацыі нараджэння і рэгiстрацыi ўстанаўлення бацькоўства — 3 дні, пры адначасовай рэгiстрацыi нараджэння, ўстанаўлення бацькоўства і заключэння шлюбу — у дзень рэгістрацыі заключэння шлюбу, пры падачы сумеснай заявы да нараджэння дзіцяці — у дзень рэгістрацыі нараджэння дзіцяці, а ў выпадку запыту звестак i (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый — 1 месяц.

Рэгістрацыя ўстанаўлення бацькоўства (з выдачай пасведчання аб усталяванні бацькоўства) робіцца бясплатна.


Пры рэгістрацыі смерці:

- заяву;

- пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу заяўніка;

- пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу памерлага;

- медыцынскае пасведчанне аб смерці або копiя рашэння суда аб устанаўленнi факта смерці або аб'яўленнi грамадзянiна памерлым;

- дакумент спецыялізаванай арганізацыі, якая ажыццявіла пахаванне памерлага, — у выпадку рэгістрацыі смерці па месцы пахавання памерлага;

- ваенны білет памерлага — у выпадку рэгістрацыі смерці вайскоўцаў.

Рэгістрацыя смерці з выдачай пасведчання робіцца бясплатна ў 1 дзень з дня падачы заявы, а ў выпадку запыту дакументаў і (або) звестак ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый — на працягу 1 месяца.

Пры рэгістрацыі скасавання шлюбу (рэгістрацыя скасавання шлюбу па рашэнні суда, які ўступіў у законную сілу пасля 1 верасня 1999 г., не вырабляецца):

- заяву;

- пашпарты ці іншыя дакументы, якія сведчаць асобу заяўнікаў (заяўніка);

- копія рашэння суда аб скасаванні шлюбу, які ўступіў у законную сілу да 1 верасня 1999 г .;

- дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.

Рэгістрацыя скасавання шлюбу з выдачай пасведчання вырабляецца на працягу 2 дзён з дня падачы заявы, а ў выпадку запыту звестак i (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый — 1 месяц з дня падачы заявы.
Консульскі збор складае 35 еўра.


Пры рэгістрацыі змены прозвiшча, уласнага імя, імя па бацьку:

- заяву;

- пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу;

- дзве фатаграфіі заяўніка памерам 30х40 мм;

- пасведчання аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, якія падлягаюць замене ў сувязі з рэгістрацыяй змены прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку;

- копіі літаратурных твораў, артыкулаў, нататак — у выпадку выяўлення жадання насіць прозвішча, уласнае імя ў адпаведнасці з літаратурным псеўданімам;

- дакументы, якія пацвярджаюць матывацыю (за выключэннем дакументаў, выдадзеных органам загса Рэспублікі Беларусь), — у выпадку выяўлення жадання насіць прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку, адрозныя ад дадзеных пры рэгістрацыі нараджэння, па прычынах, не ўказаных вышэй;

- дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы (ўяўляецца пры выдачы адпаведнага пасведчання).


Тэрмін рэгістрацыі змены прозвiшча, уласнага імя, імя па бацьку з выдачай пасведчання: 2 месяцы з дня падачы заявы.

Консульскі збор складае 35 еўра.

Пры выдачы паўторнага пасведчання аб рэгістрацыі акта грамадзянскага стану:

- заяву;

- пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу.


Тэрмін выдачы пасведчання: 7 дзён з дня падачы заявы — пры наяўнасці адпаведнага запісу акта грамадзянскага стану, а пры адсутнасці такога запісу — 1 месяц.
Консульскі збор складае 35 еўра.


Пры унясенні змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запiсы актаў грамадзянскага стану:

- заяву;

- пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу;

- дакумент, які сведчыць асобу, з запісам аб нацыянальнай прыналежнасці — у выпадку змены нацыянальнасці ў запісах актаў;

- копія рашэння суда — у выпадку ўнясення змяненняў, выпраўленняў і дапаўненняў у запiсу актаў грамадзянскага стану на падставе рашэння суда;

- рашэнне органа апекі і папячыцельства, кампетэнтнага органа замежнай дзяржавы — у выпадку змянення прозвішча непаўналетняга дзіцяці;

- дакументы, якія пацвярджаюць факты, якія з'яўляюцца падставай для выпраўлення памылак, унясення змяненняў і дапаўненняў у запісах актаў (працоўная кніжка, пенсійнае пасведчанне, медыцынская даведка аб стане здароўя, воінскія дакументы, дакументы аб адукацыі, аб хрышчэнні і іншыя);

- пасведчання аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, якія падлягаюць замене ў сувязі з унясеннем змяненняў у запiсу актаў грамадзянскага стану;

- дакумент, які пацвярджае ўнясенне платы.

Тэрмін ўнясення змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запiсы актаў грамадзянскага стану з выдачай пасведчання: 10 дзён з дня падачы заявы — пры разглядзе заяў аб унясенні змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запiсы актаў грамадзянскага стану, якія не патрабуюць дадатковай праверкі, а пры неабходнасці правядзення дадатковай праверкі , запыту звестак i (або) дакументаў ад іншых дзяржаўных органаў, іншых арганізацый — 3 месяцы.

Консульский сбор составляет 20 евро.

 

 

Ануляванне запісаў актаў грамадзянскага стану ажыццяўляецца бясплатна.


Пры выдачы даведак аб нараджэнні, пра смерць:

- пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу

Выдача даведкі вырабляецца ў дзень звароту, але не раней чым у дзень рэгістрацыі нараджэння, смерці і бясплатна.

Пры выдачы даведак, якія змяшчаюць звесткі з запісаў актаў грамадзянскага стану, аб запісу акта грамадзянскага стану, аб адсутнасці запісу акта аб заключэнні шлюбу, паведамленняў аб рэгістрацыі скасавання шлюбу, аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану:

- заяву;

- пашпарт ці іншы дакумент, які сведчыць асобу.

Тэрмін выдачы даведкі: 3 дні з дня падачы заявы — пры наяўнасці адпаведнага запісу акта грамадзянскага стану, пры неабходнасці правядзення спецыяльнай праверкі — 15 дзён, а пры адсутнасці такога запісу — 1 месяц.

Тэрмін дзеяння даведак складае 6 месяцаў.

Консульскі збор — 35 еўра.

Дакументы, выдадзеныя кампетэнтнымі органамі замежных дзяржаў, прымаюцца пры ўмове іх легалізацыі, калі іншае не ўстаноўлена міжнароднымі дамовамі Рэспублікі Беларусь, і перакладу на адну з дзяржаўных моў Рэспублікі Беларусь у парадку, устаноўленым заканадаўствам.

Льготы для асобных катэгорый асоб па консульскаму зборы прадугледжаны Падатковым кодэксам Рэспублікі Беларусь (Асаблівая частка) ад 29 снежня 2009 г.

 

Дыпмісіі Беларусі за мяжой

Усе дыпмісіі Сайт МЗС
Перайсці